Sider

torsdag 3. februar 2011

Lavkarbo Pizza

Siden jeg tester ut lavkarbo er det også en stadig jakt på gode oppskrifter. Her i huset er vi veldig glad i pizza så jeg har lett og lett etter en god pizzabunn. Det vi har testet tidligere har vært godt, men feil å kalle det pizza.
Du kan ikke ta stjerna fra en mercedes å sette den på en lada å kalle det mercedes liksom.....
Men nå på lørdag skulle jeg teste ut en oppskrift fra kusina mi Mathilde, MEN, jeg hadde jo ikke alt jeg trengte... Derfor fikk jeg en oppskrift fra Marianne, men så tenkte jeg, begge sier sn oppskrift er god.... hmmmm. Kanskje jeg skal mikse og trikse litt her og dermed satt jeg med en helt ny oppskrift. Sigrid kunne si etterpå at det var den beste pizzaen jeg hadde laget. Det så ut som pizza og smakte som pizza.


4-5 egg(jeg brukte 5 små)
4,5 dl revet ost
ca 30 gram kruskakli
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
ca 0,5 dl fløte
litt salt
2 ss olje

Denne forstekte jeg på 200 grader i ca 20 min da ble den mørk i fargen og god å sprø. Deretter tok jeg på hjemmelaget pizzasaus og det vi ønsket av fyll og toppet det hele med masse god ost. satte den inn i ovnen igjen ca 10 min eller til osten har fått den fargen du vil ha.
God apetitt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar