Sider

onsdag 5. januar 2011

Moralen er......

Så er vi kommet 5 dager inn i det nye året, og vi har alt rukket å lære noe, vi har hatt snø, regn og såpeglatte veier..... Dette blir nok ett spennende år vil jeg tro.

Lært ja, 2. januar var litt slite etter en lang og strevsom juleferie som deler av familien hadde tilbragt på dossen(flere detaljer skal jeg spare dere for). Sliten ble vi også av å være storbyfolk med ett kinobesøk. For Signe var det aller første gang på kino og såg en hel film. Konsentrasjonen var vel heller litt opp og ned tenker jeg, men vi fikk alle sett filmen. Megahjerne i 3D. Så ut som de glupingene med store svarte nerdebriller hele gjengen og latteren satt løst hos alle sammen. Men ja, det var jo hjemreisen og den store hjemkomsten vi skulle snakke om... Og hva moralen med det hele er, for moral, det er det her.
Jeg har nå to valg 1: Skrive detaljert om hele den 8 timer lange bilturen med to barn i baksetet eller jeg kan
2: Hoppe rett til heimen og vi låser oss inn....
For de som vil ha lang versjon, slutt å les nå for da vil ikke resten av innlegget gi deg noe, for dere som vil ha alternativ 2, fortsett å les.....
Vi stabler oss stive og støle ut av bilen, klokka er blitt 1945 og leggetid for slite barn, MEN først skal de få seg en god varm dusj mens vi tømmer bilen for alskens rariteter.....
Jenta blir kledd av og far åpner krana for å få varmt vann i dusjen......trodde han.... plip plipp plipp....så var det tomt for vann....HURRA, frosset vann etter ferie det er bare så digg altså.... eller kanskje ikke. En unge som naken sitter på do å hyler, en mann som freser ned på jobb med en 25liters dunke som skal fylles med vann, møkkete klær som trengs å vaskes, knusktørre blomster. Dette var toppers for oss alle. Ungen roet seg heldigvis og sovnet før hun traff puta. Du skjønner barnet er trøtt når hun sier, du kan sikkert gå ut nå.... Før historien er ferdig, før sangen er tenkt å skulle synges... En kjenner da sin besøkelsestid og forlater rommet ganske raskt da.
Vannet var frosset, men vi var ikke frosne det var jo varmt i huset må vite. Nigardsøy fikk en telefon grytidlig mandag morgen og ikke mange timene etter kunne kunne jeg tappe vann i kranene og få livet med vann igang igjen. Moralen i det hele her...... Ikke dra på ferie på vinteren....


Jeg har fortsatt mitt bildeprosjekt og her kommer det flere bilder
4. januar

3.januar                                                                                                                                  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar