Sider

lørdag 24. januar 2009

Kongens fortjentestemedalje

Tida går innmari fort og plutselig er det mange dager siden jeg har skrevet, selv om jeg har prøvd opptil flere gnager. Men så fort jeg setter meg til dataen, så er det noen som henger i armen min, og det er ikke Espen for å si det slik.

Men igår fikk jeg da vært litt på dataen, så lenge at jeg fikk laget program til pilates timen på tirsdag, det blir noen gamle øvelser og noe nytt.
Igår kveld stekte Espen vafler og begge unga var som utsultet, de hev seg over det spiselige, så ivrig var Sigrid at vi med ett nødskrik unngikk ett helt glass med syltetøy utover teppet, men det gikk bra, selv om vi begge nok var store katastrofetenkere der og da.

Idag fikk vi handlet litt mat og "nop" som Signe sier det. Etter handlinga fant vi veien til idrettshallen. Der skulle det være inc cup i friidrett for barn og unge, men det viktigste av alt var Ingvald Ytrehus. Han skulle tildeles kongens fortjenestemedalje i sølv for lang og tro innsats. I 40 år, ja dere leste reikitg, Førti år, har han drevet med friidrett i Svelgne og han har for det meste vært trener og som han selv sa, det har blitt noen timer dugnad. Det var en flott markering hvor han ble tuildelt medaljen av ordføreren og etterpå var det stor marsipankake før lekene startet.


Ingvald Ytrehus med noen fra friidrettsgruppa

Og med våre ekstremt tålmodige engler senket ikke akkurat freden og roen seg, det ble heller å fare heim då.

Lunsjen idag ble laget i samarbeid med lille frøken Signe, eggehakk med pølser. Med to så gode hjelpere på kjøkkenet trenger vel snart ikke mor og far gjøre mer i den avdelingen



Noen ganger lurer jeg på om jeg har ett lite barn som er litt rød i kantene... Nå i kveld har hun bare løpt rundt å sagt"Kamerater". Det tok litt tid før vi skjønte det hele, men da hun hoppet opp og ned ropte vekselvis på kamerater og snop, ja da forstodvi at det var kometkameratene på barnetv, så der sitter de nå, med litt brus, litt snop og kamerater.....

1 kommentar:

  1. Flott LO! Utfordring til deg i bloggen min ;) Ha en flott søndag!

    SvarSlett