Sider

torsdag 12. januar 2017

Ny Header

Jeg har vært så heldig at Vibeke Alvestad Johansen, som driver firmaet Imago Collectico, har laget ny header til bloggen min.

En speider Lalylala, kan kombinere både hekling og foto og redigering. Bildet er tatt under ett av Vibeke sine kurs, og ett bilde hun har brukt i headeren
Uklar fokus på landskapet og ett av bildene jeg tok før kurs og mens jeg brukte auto, jeg ble super overrasket over at bildet ble slik jeg ønsket

En header er en overskrift, gjerne med bildet. Vibeke har laget den med bloggens tittel og too bilder jeg er glad som også er med å beskrive hva jeg liker å holde på med.

Jeg forteller hva vi driver med her på Vestlandet og ferier. Her ett bilde jeg tok da vi var i Danmark og besøkte Gudsageren i Christiansfeld

Jeg blogger av flere grunner, både for å fortelle familie og venner(og andre) litt om vår hverdag på Vestlandet.
I tillegg til det vil jeg gjerne vise frem hva jeg hekler og bilder jeg tar.

For flere år siden begynte jeg å scrappe og ønsket om å ta gode bilder til dette utviklet seg og jeg kjøpte mitt første speilrefleks kamera.

Jeg begynte å scrappe og ville da ta gode bilder til det formålet

Etterhvert tok jeg flere og flere bilder,brukte kamera på auto og jeg ønsket å lære mer om det å ta bilder.
Jeg fikk nytt kamera da det gamle knuste, og ble ikke helt venn med det nye kamera. Men dog bilder tok jeg alikevel, etter å ha hvert i Kina oppdaget jeg at jeg brukte mest mobilen som kamera og likte ikke alle bildene jeg tok med kamera mitt. Jeg ville lære mer.

Da jeg kom hjem fra Kina fant jeg tilfeldig siden til Vibeke, Imago Collectico, hun hadde online kurs som ikke tømte lommeboka, jeg meldte meg på og endelig lærte jeg det jeg hadde ønsket i mange år.... Jeg ble venn med kamera, nå tar jeg de aller fleste bildene på manuell( som betyr at jeg stiller alt selv) og jeg tar bilder i raw og jpg format.

Jeg viser gjerne frem det jeg lager, Hornelen lua er mitt eget design, Hornelen er laget etter ett foto jeg har tatt av Nord Europas største sjå klippe

Etter fotokurset meldte jeg meg på redigeringskurs hos Vibeke, og nå er jeg igang med photoshop kurs, men her går det litt trått for meg.
Formen i høst ogvinter har vært ganske dårlig så både foto og redigering har ikke stått høyest, men jobber litt med det i perioder, og koser meg med det.

Tusen takk til Vibeke som lagde den flotte headeren for meg, du er super.
Har du også lyst å lære mer om å ta bilder eller redigere de? Dan kan jeg anbefale kurs hos Vibeke, her er siden hennes med ulike kurs


Det er gøy å ta bilder når vi er uteog leke seg med de etterpå
TUSEN TAKK VIBEKE, for flott header og flotte gode kurs 

6 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig og tusen takk for så fine ord :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for headeren og for flotte kurs, har lært mye av deg

      Slett
  3. Flotte bilder , tror jeg trenger et slikt kurs selv .

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, kurs hos Vibeke kan anbefales, jeg har lært utrolig mye på disse kursene

      Slett
  4. Så flott header - og lue :) :)

    Alltid artig når man deltar på gode og kreative kurs

    Klem, Lene Sofie

    SvarSlett