Sider

torsdag 22. september 2016

Ugle cocoon til baby

Det hender jeg får spørsmål om å hekle ulike saker og ting. I våres fikk jeg forespørsel fra en kommende bestemor om jeg ville hekle noe for henne, og hun sendte med ett bilde.



En helt nydelig cocoon, for de som ikke er helt sikre på hva det er så er det en slags pose babyen ligger i.
Særlig i USA er de mye brukt til babyfotografering, og jeg ser det kommer smått om senn her på berget også.

På Etsy fant jeg oppskriften( HER) og sammen med kunden ble vi enige om garnet Muskat fra Drops.Ett bomullsgarn som er bløtt og godt for en baby, og godt å jobbe med.
Vi valgte bomull da det kan vaskes hardere enn ull og babyen hadde forventet ankomst i august.


Det er ett hav av flotte oppskrifter der ute, og når man behersker engelske oppskrifter er det enda flere muligheter.
Jeg slet i perioder med å få til noen masker,men da er you tube en god redning.

Ugle ble ferdig med lue, og en liten vognleke som en overraskelse.

Settet ble sendt til bestemor, i god tid før forventet ankomst, igår mottok jeg bilder fra en fornøyd kunde( jeg redigerte bildene litt, men barnets mor er fotografen)
Lille Lydia er nå blitt 1 mnd gammel og er ei vakker lita frøken.

Tusen takk for bestillingen.









2 kommentarer: