Sider

tirsdag 3. februar 2015

Klar for VM i nytt heklet pannebånd

Det sikreste tegnet på vinter er at det har snødd masse de siste dagene, ett like sikkert tegn er at ski vm er rett rundt hjørnet.
Jeg har lenge hatt lyst å hekle lue eller pannebånd i de norske fargene.
I bloggen tusenideer fikk jeg se ett bilde og oppskrift. Hvorfor ikke tenkte jeg, men først litt om tusen ideer. Det er en side med inspirasjon med håndarbeid, de skriver selv:


" En hobby- og håndarbeidsblogg, drevet av Egmont Publishing. Her finner du i tillegg til innlegg fra redaksjonen også bidrag fra bloggere, og personer med spesialkompetanse innenfor ulike emner som sorterer under dette området."

Jeg lette frem garn i omtrent riktige farger, det er blåfargen jeg selv mener er litt for lys, men ikke lysere enn at det går helt fint.
Alt garnet jeg har brukt var uten magebånd, men jeg mener det røde og blå er sandnes garn. Det hvite er fabel fra drops design.
Jeg heklet med dobbel tråd, og for engang skyld holdt jeg meg til oppskriften.
Det ble ett bredt pannebånd og falt i smak hos eldste her i huset. Såpass at jeg må ut å se etter mer garn.


Ønsker du ett slikt pannebånd? Til VM? Til Skisprint? Jeg kan hekle på bestilling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar