Sider

fredag 9. januar 2015

Pjonet Birta votter fra StellaCharming

Jeg tror jeg lider av en eller annen slags feilkobling. Jeg finner en oppskrift(enten det er mat eller heklesaker), det ser flott ut tenker jeg, men så skjer det noe.
Jeg har såvidt begynt med prosjektet når jeg tenker, men det ville sikkert vært stilig, så gjør jeg noe annet, mikser en eller flere oppskrifter, trekker fra og legger til.

Nye pjona votter er klare til bruk

Veldig ofte blir jeg fornøyd, andre ganger blir jeg ikke like fornøyd og tenker at nja..... neste gang får jeg prøve å holde meg til oppskriften, helt til neste gang jeg skal hekle noe, da sklir det ut IGJEN....

Jeg har skrevet om da jeg fikk testpjone for Stella Charming HER. Som takk for jobben fikk jeg ett eksemplar av den nye pjoneboka hennes, som ganske enkelt heter Pjoning, det er en ebok og kan bestilles HERFRA.

Bildet har jeg hentet fra siden til Stella Charming
Jeg hadde 3 nøster nepal garn fra dropsdesign liggende og fant ut at minstemor i huset roter bort både sokker og votter, greit å lage ett par votter så er jeg litt i forkant av vottemangel.
Jeg fant oppskriften Birta, pjona votter, jeg hadde ikke alt garnet men tenkte med engang at jeg gjør bare min egen variant av det. Startet som vanlig å fulgte oppskriften på starten, men så, der så jeg ved siden av Birta, der lå Eyrsillfr, så liten å søt og helt nydelig pulsvante.....
Den formelig skrek etter å mikses sammen med birta....
Den ba så pent at jeg klarte ikke motstå fristelsen å mikse


Her kommer mønsteret ganske godt frem, ved å pjone anna hver maske i fremre og bakre ledd, men jeg ble ikke helt fornøyd med denne miksen

Jeg måtte måle litt på vesla underveis, da den originale oppskriften ville blit for stor for lille minstemor.
De to mønstrene passet ikke så veldig godt sammen, jeg ble hvertfall ikke helt fornøyd, men men.... Da tiden kom for å lage tommelen, ble jeg ikke fornøyd med den i oppskriften, så jeg brukte den jeg normalt bruker og vips var det tre oppskrifter i bildet.
Vottene ble ferdig, vesla ble fornøyd og neste gang? Ja da mikser jeg ikke disse to....tror jeg.....





Frosten ligger ute, så ett ekstra sett votter er godt å ha
Mikser du oppskrifter eller holder du deg alltid til en?

1 kommentar:

  1. Jeg mikser ikke så mye, men lager ofte min egen vri. Ikke er jeg god på å strikke heller, så noen ganger er vrien rett og slett fordi jeg ikke skjønte oppskriften.. ;)
    Synes vottene ble kule jeg, og sier med det god helg tilbake til deg :)

    SvarSlett