Sider

onsdag 5. september 2012

Zalando

Som mange av dere sikker vet, eg hev ein lisjebror. På norsk: Jeg har en lillebor, ich hab ein Bruder.
Jepps, en lillebror, ja ikke det at han er så liten lengre.
En gang i tiden var han mindre enn meg hvertfall, nå er han såvidt pittelitt høyere enn meg. Men han er fortsatt lillebror.
Det var engang jeg gjerne ville gi han bort, å beholde bikkja.

Oki, innrømmelsen sitter kanskje litt langt inne........ Men jeg angrer ikke på det valget idag da. Jeg er nemlig veldig veldig stolt av bror min.


 


I juni kom han hjem til Norge. Da hadde han fullført bachelorgraden sin i internasjonal markedsføring i Shanghai, Fudan universitetet. Ikke bare fullførte han, han ble beste utenlandske student. Med toppkarakterer, ja selv i kinesisk fikk han gode karakterer. Er det rart jeg er stolt?

Vel hjemme i Norge flyttet han inn igjen hos mamma igjen, søkte om dagpenger fikk det innvilget, men det var ikke lenge. Ett par uker gikk før han var først på telefonintervju, deretter intervju for samme bedrift i Berling og kun ett par dager etter fikk han tilbud om jobb.

Nå jobber han for ett firma i tyskland Zalando. Zalando er i Europa godt kjent for sin nettbutikk(særlig skoavdeling, Ich leibe schuhe) Jeg har mang en gang siklet på disse sidene. Ikke bare sko, men masse annet også. Det er bare ett stort MEN og det er jo at de ikke sender til Norge.
Men sitter jeg hjemme å gråter? Neida, for her kommer bror inn i bildet. Junior manger Røyseth, han er med på å bygge opp ny nettside. Jippi. De skal opprette nettbutikk i Norge, og det er rett rundt hjørnet.
Ta en titt HER for å se alt de kan friste en stakkar med.....

Ich liebe mein Bruder





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar