Sider

fredag 28. september 2012

Nye pulsvanter

Det å ha to barn, og to jenter som jeg har, kan være en utfordring. Så fort jeg sitter med ei heklenål og litt garn, da kommer ønskene poppene opp. Når den ene får pulsvanter, ja da ber den andre om det samme.
Særlig minstemor i huset har sine klare meninger. Jeg skal også ha pulsvanter. De SKAL være rosa, de SKAL ha glitreblomst og blomsten skal være større enn Sigrid sin. Å når du er ferdig skal jeg ha pannebånd og du kan hekle pulsvanter til den og til den.
Ja men mamma prøver å hekle litt annet også.
Ja....... åså..... hva er problemet liksom.....

Minstemor har nå fått seg pulsvanter. De er laget på samme måte som jeg skrev om i DETTE innlegget.
Størrelse og lengde er tilpasset hånda det skal være på.
Jeg har brukt Sandnes alpakka garn og heklenål 4. Til Signemora på 5 har jeg med dette garnet lagt opp 23 masker og økt med 2 masker ved håndleddet.
Jeg har avsluttet med slikt "pelsgarn" noe jeg hadde liggende som er kjøpt på Sparkjøp.


2 kommentarer: