Sider

torsdag 27. september 2018

Høsten kommer

Det er nå 6 månder siden vi flyttet fra vest til sør, fra å bo like ved Stadt og vestkapp, bor vi nå helt sør i Lindesnes kommune, på tettstedet Vigeland.

Vigeland sett fra huset vårt

Det blide sørland har vi fått hilse godt på i sommer, dog er det ikke bare sørlandet som har hatt bra sommervær, det er det jo mange andre som har hatt også.

Nå er høsten satt inn for fullt, naturen rundt oss er iferd med å bli brun, gul ogrød, flere dager med regnvær og vind, men det er nå jeg ser gevinsten av å flytte til sør for min del.
Mindre regn, mindre vind, mindre rått, for min del betyr det mindre fibromyalgi smerter.
Jeg har flere gode dager enn dårlige, jeg har flere oppegående dager enn sengeliggende dager, og det beste er at jeg har gått ned på faste medisiner.

Vakre solnedganger får man her også, selv om omgivelsene er helt anderledes

Nå nyter vi dagene med alt av høstvær, Knud tok ikke luven fra oss, han var her, men ikke så ille som feks ute på fyret eller inne i Mandal.

Nå er tiden inne for å gå gjennom sommerens bilder fra flotte turer, ferie i Nederland i mai og båttur med Gamle Oksøy fra Island til Norge via Færøyene og Shetland. For en opplevelse det var og endel bilder skal sees gjennom å redigeres før jeg deler litt med dere.

Bålpannen vi fikk i innflyttningsgave har vært flittig brukt, frem til bålforbudet kom i sommer.

Vi trives her i sør, jentene er travlere enn noensinne, gemalen er travlere enn noensinne og jeg er i bedre form enn på mange år, i tillegg har jeg vært så heldig å bli tilkallingsvikar på biblioteket i bygda også.

En stille kveld på fyret

Men for all del, selv om vi har det bra og trives, vi savner vestlands naturen, dog ikke badevannet og regnet, vi har flere venner vi nå ikke bare kan stikke innom, det krever mer planlegging og bilkjøring.
Uansett, 11 år er ikke noe man bare visker ut så er alt glemt, men det er gode minner å ha med i boksen.

Gardemusikken på besøk på fyret var en heftig opplevelse










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar