Sider

torsdag 16. februar 2017

Heklet genser..... eller vest......

Jeg har ett stort ønske om å hekle genser til meg selv, men først må jeg prøve en litt mindre størrelse, jeg ønsker meg virkelig en marius genser og tenker at det må jo gå an å hekle en marius inspirert genser.

MY WORLD


DropsDesign har i vinter lagt ut oppskrifter på gensre og kofter, i første omgang bestillte jeg garn, dropsmerino extra fine, genser ble valgt ut og jeg tok fatt med stort mot..... å rakk opp, prøvde igjen, rakk påå, prøvde igjen så klarte jeg det, sånn noenlunde hvertfall, men jeg synes mange ganger at drops har oppskrifter som er tungvindte.....denne oppskriften var ikke noe unntak, jeg likte ikke måten å hekle på, det ble så tungt, men saken for meg var jo å hekle en genser, finne en grunnoppskrift jeg kan bruke.

Feilheklet mønster ble ganske kult

En av mine utfordringer er at jeg egentlig aldri har fått til mønster, alltid usikker på hvordan jeg skal hekle de, jeg er en venstrehendt hekler, og det kan til tide by på noen utfordringer.

Denne gangen tenkte jeg at, jaja..... mønsteret blir helt unikt, absolutt ingen får helt likt og jeg bestemte meg for å hekle rundt og rundt, gjøre mine egne endringer underveis, men oppskriften på genseren Helsinki fra Drops ble fulgt på økninger og maskeantall, og der stopper vel likheten.

For min del er genseren blitt til underveis, sammen med Fremtiden i huset. Det viktige for meg er at hun kan bruke den, uten å klø,og hun digger mønsteret, er Fremtiden fornøyd blir heklemaskinen fornøyd også




Fremtiden ville ikke ha lange ermer, dermed ble de korte, for å få en litt stilig finish heklet jeg ribbekant på ermene og nederst med opphøyde staver

1 kommentar:

  1. Ikke skjønner jeg hvordan du får til å hekle mønster, men det ble en stilig genser! Den passer veldig godt til jenta også! Så det er bare å hekle flere.....

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett