Sider

onsdag 17. desember 2014

Gnagsår på øreflippene

Igår, tirsdag var den store handledagen for vår del.
Som mange kjenner til skal det handles inn en del før jul, også i vårt hjem. Vi har 8 mil inn til Førde, og disse milene inkluderer en fjellovergang.
Veien er ganske subbete og det er mye snø og slaps i hele veibanen.
Det er da vi innser, etter ett par meter at dette vil ta lang tid, jeg ser hele timeplanen ryke, ny liste blir lagt opp med de mest kritiske tingene først.....
Etterhvert som vi kjører blir jeg mer og mer stille, noe som sikkert uroer sjåføren, det går bra sier han, og ligger i 40 og 50 i 80 sonen.


Ingen kjører forbi alle ligger å lurker sakte og forsiktig. Da vi begynner på Magnhildskaret senker sjåføren skuldrene mye å sier her er det bare snøføre.... men vent.... bare....jepp snøføre, men ikke brytet på en lang stund.....
I tunellen slappper jeg av og prater litt, men så snart vi er ute jobbes det, heller ikke i Florø er det brøytet noe særlig nei....
Frokosten er på vei opp, jeg er redd jeg vil hilse på den ett par ganger til, men kan man spy i en bil tilhørende verkstedet? Egentlig ikke kommer jeg frem til å sjekker ut hvor vindusheisknappen sitter, frokosten er mer på vei oppover, skuldrene krabber lengre og lengre oppover og jeg er langt ifra av slappe av.


Pust og tenk på noe hyggelig, oki....jeg rekker ikke handle alt, nei tenk på noe hyggelig.... det snør tett, mer snø i veibanen og over radioen kommer de første tonene fra Let it snow.
Let it snow meg ett visst sted....
Frokosten bestemmer seg for å holde seg der den skal være, da vi nærmer oss Grov og hovedveien er jeg så avslappet at det er gangsår på øreflippene etter skuldrene.
Vel nede kan jeg slappe av da jeg ser veien er saltet.
Hvordan handleturen gikk? Tja, jeg fikk handlet noe, og noe ble vedtatt å handle på østlandet.
Hjemover hadde det sluttet å snø, brøyten hadde kjørt litt hvertfall, og trailere stod både her og der og godt plassert langt ned i grøfta, men vi rakk hjem før skolebussen kom.

Endel snø kom det igår ja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar