Sider

tirsdag 25. august 2015

Min første tur langs Risevatnet på 2 år.........

Oki.... dette er ett ganske stort steg å ta..... men jeg trenger ett sted å notere, samt ikke lage det til en hemmelighet.....

Røsslyngen er nå fin i Skogen


Jeg har både fibromyalgi og ME, noe som gjør dagsformen ganske variabel for å si det pent.
Med FM skal man være i litt aktivitet, med ME kan man ganske raskt bli dårligere av aktivitet.
I tillegg til dette har jeg slitasje og prolaps i ryggen, begge disse trenger litt aktivitet.

Idag bestemte jeg meg for å prøve å være litt mer i aktivitet, jeg har ingen store mål, annet enn å bli i litt bedre form.
Jeg jobber meg fortsatt oppover etter forrige tur ned i kjelleren, en nedtur som har vart ganske lenge.

Dette gamle tørre treet er jeg veldig fascinert av
Som sagt idag ble jeg og Balder enige om at minst to ganger i uken skal vi ut å gå litt.  Det er dagsformen som avgjør i utgangspunktet hvor langt/hvor lenge vi er ute.

Idag satte jeg på nedtelling på telefonen. Det er for meg ganske viktig, jeg kan kjenne meg i ganske god form å gå på, når jeg så snur kan det være litt for sent. Derfor nedtelling, når den ringer da snur jeg.
Selv i gråvær er utsikten flott

Idag ble klokka satt på 12 minutter fra jeg gikk til bilen, da den ringte sjekket jeg hvor langt jeg hadde gått og tenkte, her mangler det ikke mye før 1 km merke innover langs risevatnet.
Tenkte jeg klarer de få metrene og de to ekstra minuttene.

Første mål nådd, 1 km er en stor seier for meg


Nå gjenstår det å se hvordan kroppen funker i morgen.
Alt over to dager med tur er en bounus for meg.

I dag gikk jeg 28 min
Km: 2,33

Siden jeg også er glad i å ta bilder kan jeg samtidig da ta dere med på mine turer.


Helt greit å avslutte turen med ett bad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar